Laurent Lootens, zaakvoerder van het eventbureau Lapin Quotidien in Knokke-Heist, pakt temidden coronatijd uit met zijn boek Entertainment Marketing. Laurent Lootens is al ruim 15 jaar actief als corporate eventplanner. Met zijn bedrijf Lapin Quotidien werkt hij voor diverse premium merken als Ruinart, Porsche Centre Knokke, Deutsche Bank, Krug, Bentley Knokke, Axa, Yves Rocher, Voka West-Vlaanderen, RR Interieur, L’Oréal… Vanuit die leefwereld wil Laurent marketingmanagers en bedrijfsleiders doen nadenken over een nieuw marketingconcept, Entertainment Marketing.  

Immuun voor reclameboodschappen 

Mensen zijn nog niet immuun voor corona, maar zijn wel immuun geworden voor reclameboodschappen. Laurent Lootens merkte een duidelijke behoefte bij merken om op een andere manier aan marketing te doen. Marketing waarbij merken deel uitmaken van het entertainment waarnaar mensen zoeken, in plaats van mensen te onderbreken tijdens hun kostbare moment van ontspanning. Entertainment Marketing is een ecosysteem opgebouwd rond beleving. Het is een manier voor merken om een (digitaal) entertainend concept te creëren binnen het DNA van hun merk, uitgezonden op hun eigen mediakanalen en in lijn met de interesses van hun doelgroep(en).  

Netflixificatie 

Laurent wil dat merken denken als een mediabedrijf. Waarbij ze nichecontent kunnen creëren voor hun doelgroep. Het is de Netflixificatie van de marketingwereld. Entertainment Marketing is de ultieme manier om de aandacht van consumenten terug vast te krijgen. Van daaruit kunnen merken een nauwe band opbouwen met hun klanten. Entertainment Marketing leidt tot een sterkere brand engagement, een hogere brand value en uiteindelijk ook in hogere sales.   

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here