Home Knokke-Heist Knokke-Heistse ondernemer Willy Verreca start ook een McDonald’s in Oostende

Knokke-Heistse ondernemer Willy Verreca start ook een McDonald’s in Oostende

Vandaag opent in Oostende in de Vlaanderenstraat een nieuw McDonald’s restaurant. De nieuwe vestiging vervangt het restaurant op het Wapenplein en zet nog meer in op innovatie en klantenservice.

Knokke-Heistse ondernemer Willy Verrecas, franchisenemer bij McDonald’s van zowel de restaurants in Knokke-Heist, Koksijde en Oostende Torhoutsesteenweg, staat te popelen om met zijn team de klanten te ontvangen in zijn tweede restaurant in Oostende. De beslissing om te veranderen van locatie naar de Vlaanderenstraat kwam er omdat Willy innovatie en klantenservice nog meer centraal wil stellen.

Bediening aan tafel en burgers die à la minute bereid worden

Klanten kunnen hun bestelling in het gloednieuwe restaurant doorgeven aan één van de dubbelzijdige bestelkiosken en burgers worden vanaf nu à la minute op bestelling bereid waardoor ze ook gepersonaliseerd kunnen worden:  met of zonder kaas, salade, saus,… Dit alles draagt bij aan een betere klantenbeleving. Wanneer de zalen van de restaurants opnieuw open zullen gaan, worden klanten ook bediend aan tafel waardoor ze niet meer hoeven aan te schuiven in de rij of zelf het plateau dragen. Ze kunnen zich rustig aan tafel installeren en in alle comfort op hun bestelling wachten.

Genieten in een veilige omgeving

Het restaurant heeft een eigentijds decor met een urban look en een capaciteit van 204 zitplaatsen, met mogelijkheid tot uitbreiding tot 289 zitplaatsen, die momenteel voorlopig jammer genoeg niet toegankelijk zijn gezien de huidige veiligheidsmaatregelen in de horeca. Klanten zijn in het restaurant welkom voor afhaalmaaltijden waarvoor er 4 dubbelzijdige bestelkiosken zijn en kunnen ook genieten van thuisleveringen via UberEats en Deliveroo. Bovendien is er een Delivery zone, waar de koeriers plaats kunnen nemen en even uitrusten in afwachting van hun bestelling.

Uiteraard zijn er ook strenge maatregelen om de gezondheid van de medewerkers, klanten en koeriers te garanderen. Zo is contactloze bediening de nieuwe standaard geworden om de sociale afstand en de veiligheid in het restaurant te garanderen, worden alle klanten en koeriers gevraagd om de handen te ontsmetten bij het binnengaan in het restaurant en wordt er aangedrongen op contactloos of elektronisch betalen. Daarnaast draagt elke medewerker een persoonlijk mondmasker en dragen medewerkers die klanten bedienen ook handschoenen.

Samen voor duurzaamheid en een betere toekomst

Het restaurant van Oostende is niet alleen een staaltje van innovatie, het verzamelt ook heel wat duurzame initiatieven, waaronder:

  • De Greentruck, het eigen afvalbeheersysteem dat McDonald’s 10 jaar geleden heeft opgezet en waarbij afval in verschillende stromen gesorteerd wordt door de medewerkers om vervolgens afzonderlijk te vervoeren in de Green Truck en te recycleren. Zo wordt droog karton en papier teruggestuurd naar de papierfabrikant, waar het wordt omgezet in gerecycleerd papier of karton, wordt alle gebruikte frituurolie gerecycleerd tot biodiesel en worden plastic en PET-flessen omgevormd tot nieuwe plasticgranulaten
  • Een actieve strijd tegen zwerfafval omdat dit een plaag is voor de buurt en het milieu. Zo zullen de medewerkers rondom het restaurant zwerfafval opruimen. Daarnaast sensibiliseert het team ook haar klanten om hun afval in de vuilnisbak te gooien door dit bijvoorbeeld te communiceren via stickers die op de bestelzakken geplakt worden.
  • Het gebruik van duurzame bouwmaterialen: dankzij goede isolatie en LED-verlichting voor zowel binnen als buiten. Die LED-verlichting zorgt voor alle restaurants samen voor een energiebesparing van 575 ton CO2/jaar.
  • Dankzij het invoeren van energiebesparende maatregelen (energiezuinige boilers, warmtepompen, koelcellen…) bespaart McDonald’s België met alle restaurants samen jaarlijks bijna 1,5 miljoen kWh aan elektriciteit. Dat komt overeen met het jaarverbruik van bijna 350 gezinnen.
  • Waterrecuperatie voor het spoelen van de toiletten en het bewateren van de groenzones, wat neerkomt op een jaarlijkse besparing van 1000 m³ drinkwater per restaurant.
  • Waterloze urinoirs zorgen voor een besparing van 4 liter per spoelbeurt, wat overeenkomt met 100 m³ drinkwater per urinoir per jaar, ongeveer het jaarlijks verbruik van een gemiddeld gezin.

Een solide team met een flinke portie ervaring

Aangezien de opening het gevolg is van een verhuis binnen dezelfde stad kan Willy al rekenen op een ijzersterk team. Omdat het nieuwe restaurant groter is dan het vorige en om de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, heeft hij beslist om nog 10 extra nieuwe medewerkers aan te werven. Voor de zomermaanden voorziet hij bovendien nog een verdere uitbreiding naar een totaal van een 50-tal medewerkers. De nieuwe medewerkers hebben in de voorbije weken een uitgebreid pakket aan trainingen gekregen, gaande van praktische vaardigheden, zoals de regels voor voedselhygiëne en -veiligheid, tot soft skills , zoals bijvoorbeeld teamwork en stiptheid. Bovendien wordt het volledige team continu getraind over de extra procedures rond de coronamaatregelen met het doel zowel het team als de klanten maximaal te beschermen.

Gezien de huidige veiligheidsmaatregelen gaat het restaurant voorlopig open met aangepaste openingstijden. Klanten zijn er welkom tussen 10.00 – 22.00 uur.

Ervaren ondernemer met een hart voor zijn vak

De huidige crisis houdt Willy niet tegen om een nieuw restaurant te openen. “Mijn vertrouwen in het beleid, de Belgische markt en de toekomst is groot. Na regen komt zonneschijn en we komen hier sterker uit dan ooit tevoren, daar bestaat voor mij geen twijfel over”, zegt hij daarover. Bovendien is Willy niet aan zijn proefstuk toe als franchisenemer van McDonald’s België. In 1997 opende hij zijn eerste restaurant aan de Torhoutsesteenweg in Oostende,  daarna nam hij het restaurant in Knokke over en in 2013 opende hij het restaurant in Koksijde. Met deze herlocalisering van één van de restaurants in Oostende bewijst hij dat hij nog niet van plan is direct te stoppen. “Het runnen van de restaurants voelt niet als werken voor mij, het is eerder een passie. Mijn team beschouw ik als één grote familie. Er is maar één minpunt in mijn McDonald’s carrière: ik ben er te laat mee begonnen!”

- Advertisment -

Lees ook dit

Recente reactie van onze lezers