HomeKnokke-HeistDeelgemeente KnokkeMeer over de verticale tuin op hoek van Dumortierlaan en Lippenslaan

Meer over de verticale tuin op hoek van Dumortierlaan en Lippenslaan

Om hun ecologische footprint continu te verkleinen, lanceert Grootformaat (Digital) Out of Home exploitant blowUP media Benelux een nieuw premium digitaal OOH-scherm van 40m2 in onze gemeente: The Green®. Dit indrukwekkende digitale scherm van hoge kwaliteit is omgeven door een verticale tuin van 100m2 met kooldioxide-reducerende planten en bevindt zich in het hart van Knokke, aan de populaire en gerenommeerde winkelstraat Lippenslaan. De levende plantenwanden helpen de gemeente Knokke om het stadscentrum aantrekkelijker te maken en hebben een positief effect op het welzijn van stadsbewoners en bezoekers. Knokke-Heist is de nieuwste toevoeging aan Frontline, het digitale OOH-netwerk van blowUP media Benelux dat al een succes is in Antwerpen, Gent en Brussel.

De verticale tuin past bij de sustainabilityambitie van blowUP media Benelux om positieve impact te maximaliseren en is hun volgende stap op weg naar een duurzamere toekomst, naast ECHO® – het 100% upcyclebare materiaal voor Giant Posters.

Een symbiose tussen natuur en technologie

Met dit nieuwe full motion digitale scherm van 40m2 geeft blowUP media Benelux adverteerders de mogelijkheid om hun merk te activeren met aangrijpende en in het oog springende content, om hun doelgroep aan de Belgische kust te bereiken. Levende groene kunst maximaliseert visuele impact, helpt bij de strijd tegen het verminderen van de hoeveelheid kooldioxide in de atmosfeer en draagt ​​zo bij aan een beter klimaat. Door deze verticale tuin aan de Lippenslaan in Knokke, zal ongeveer 1.000 kilo netto CO2 per jaar worden geaborbeerd. De 14 verschillende soorten planten die zijn geplaatst, kunnen de biodiversiteit in de stad stimuleren door lokale vogels en insecten aan te trekken.


Met dit concept creëert blowUP media een omgeving die emotie en grotere naamsbekendheid bij merken garandeert en hen met grote impact verbindt met hun doelgroep. Deze opvallende hoeklocatie ligt midden in het hart van het winkelgebied van Knokke, aan de drukste toegangsweg. Deze locatie trekt dagelijks een mix van inwoners, vakantiegangers, tweedeverblijvers en bezoekers. Knokke verwelkomt het hele jaar door een grote toestroom van toeristen, forenzen en winkelend publiek. Het hoogseizoen loopt van de Paasvakantie tot en met eind september. De stad kent zowel grote winkelmerken als high-end luxemerken en is de ultieme locatie om een ​​publiek met een hoog bestedingspatroon te bereiken.

Ernst Vos, Chief Commercial Officer blowUP media Group: “De afgelopen jaren is het in de Benelux onze focus geweest om door diversificatie en de opname van bio-based materialen zoals ECHO® lange termijn waarde en groei te realiseren. We zijn een relatief kleine, maar doelgerichte organisatie en ik geloof echt dat we letterlijk grote veranderingen kunnen doorvoeren en een belangrijke rol kunnen spelen in de steden waarin we actief zijn. Met deze GreenTech verticale tuin in Knokke, tillen we positive impact naar een volgend niveau.”

Martijn Stefels, Managing Director blowUP media België: “Wij zijn enorm trots om een digitale site te ontwikkelen die direct een landmark van de stad wordt. En om op zo’n unieke manier verbinding te creëren tussen alle belanghebbenden; stad, publiek en adverteerders.”

Gemeentebestuur Knokke-Heist: “Met dit scherm zetten we onze reputatie als innovatieve badstad met een exclusieve shopbeleving nog extra in de verf!”.

1 REACTIE

  1. Verticale tuinen zijn (naar mijn mening), prachtig. Groen in de stad, geen mottige reclames en steeds andere kleuren. Ik heb de eerste in Parijs gezien een 15 jaren geleden. Nu zie je ze in vele grootsteden. Top.

Comments are closed.

- Advertisment -

Lees ook dit

Recente reactie van onze lezers