Leerlingen van het Sint-Jozefslyceum zetten zich in voor een goed doel door Oxfam-producten te verkopen. Met een verkoop van 600 stuks dragen ze bij aan de wederopbouw van Turkije en Syrië na de aardbevingen.
Onder leiding van hun nieuwe directeur Stefanie Vancauteren heeft het Sint-Jozefslyceum (SiJo) een week lang Oxfam-producten verkocht. Het assortiment bestond uit biorepen, chips, chocolade en drankjes. Het initiatief kwam tot stand via de vierdejaars in het kader van het vak Kunst en Cultuur onder leiding van Katrien Vermeersch.
Sociaal engagement staat hoog in het vaandel bij SiJo, en de verkoop van Oxfam-producten sluit hier perfect bij aan. Lokale producenten krijgen een eerlijke prijs voor hun verricht werk, en de leerlingen bepaalden zelfs een meerprijs om extra winst te genereren voor de steun aan Turkije en Syrië. De betrokken leerlingen kozen de te verkopen producten, maakten affiches en communiceerden het initiatief naar de hele school. Tijdens de speeltijden stonden Alizée, Pahul, Babette, Léonie en Femke aan de verkooptafel om alles in goede banen te leiden.
Het Sint-Jozefslyceum telt 235 leerlingen, die samen voor €750 aan Oxfam-producten kochten. Dankzij de inzet van de leerlingen en de godsdienstleraar kan er nu al rechtstreeks €400 geschonken worden aan Turkije en Syrië. Na de paasvakantie wordt het initiatief verdergezet, met de hoop om nog eens zoveel te verkopen.