vrijdag, augustus 19, 2022
20.5 C
Knokke-Heist
your alt tag'

UNIE-ke kantjes!

Zag je de slogan‘Heb jij ook zo’n UNIE-K kantje?’ al passeren? Met deze campagne wil UNIE-K het beeld van werken in de gehandicaptenzorg aantrekkelijker maken. Deze actie stimuleert jongeren om hun UNIE-Ke kantje, hun talent, te ontdekken die zij kunnen inzetten om in de gehandicaptenzorg te werken.   

Krapte op arbeidsmarkt 

De krapte op de arbeidsmarkt wordt groter en groter. Ook in de gehandicaptenzorg is het tekort aan begeleiders-opvoeders groot door een verlaagde instroom van pas afgestudeerden, een groot aantal pensioneringen en de concurrentie met andere sectoren. Daarnaast daalt het aantal mantelzorgers en vrijwilligers. Deze arbeidsmarktproblematiek is heel sterk voelbaar bij organisaties die mensen met een intensieve zorgvraag ondersteunen. Het gaat hier om cliënten met een meervoudige verstandelijke beperking en bijkomende gedrags- en emotionele problematieken of cliënten met een ernstig niet-aangeboren hersenletsel (NAH).   

Ongekende uitdagingen voor gehandicaptensector 

Dit plaatst de gehandicaptenzorg voor ongekende uitdagingen. Ze zetten dan ook alles op alles om vacatures ingevuld te krijgen. Eén van de belangrijke bouwstenen in dit verhaal is naambekendheid en externe communicatie versterken. Dit zien we bijvoorbeeld bij UNIE-K, een voorziening voor volwassenen met ernstige meervoudige beperkingen in de streek van Brugge en Midden-West-Vlaanderen. Behalve heel wat acties om medewerkers te vinden én te behouden, lanceren ze nu een campagne om UNIE-K in de markt te zetten als aantrekkelijke werkgever.   

UNIE-Ke kantjes   

De campagne toont de ‘UNIE-Ke’ kantjes van de medewerkers die er werken. Een talent die zij inzetten voor hun job. De één durft creatieve sprongen maken, de ander is discreet en luistert zonder vooroordelen. Met de vraag ‘Heb jij ook zo’n UNIE-K kantje?’, stimuleert deze actie om je UNIE-K kantje, je talent, te ontdekken die je kan inzetten om in de gehandicaptenzorg te werken. Deze boodschap is nog tot juni onder andere te zien op social media en de lijnbussen. Ook mensen die geen zorgprofiel hebben maken zo kennis met de sector. Daarnaast zijn er ook heel wat openstaande vacatures voor technische en administratieve functies. De campagne toont uiteraard ook waardering voor alle medewerkers die zich met liefde en overtuiging inzetten voor mensen met een beperking.   

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Ook dit moet je even lezen