1.8 C
Knokke-Heist
your alt tag'

“Visit West-Vlaanderen” moet een merk worden

Vanaf deze week communiceert het provinciebedrijf Westtoer met binnen-en buitenlandse vakantiegangers vanuit het nieuwe merk ‘Visit West-Vlaanderen’. Een overkoepelend toeristisch platform dat vooral de fiets- en wandelmogelijkheden alsook de gastronomische troeven uit West-Vlaanderen presenteert. De communicatie naar toeristische partners en de brede toeristische sector gebeurt via www.westtoer.be.

Met deze opsplitsing kunnen zowel boodschap als communicatie nog beter worden afgestemd op de doelgroep in kwestie.

Met een nieuw merk gaat ook een nieuwe website gepaard: www.visitwestvlaanderen.be. Dit platform richt zich op een publiek dat een leuke fiets- of wandeltocht wil maken maar nog niet precies weet waar naartoe. Er zal sterk ingezet worden op de combinatie van fietsen of wandelen met leuke cafeetjes, streek- en hoeveproducenten, creatieve ondernemers en charmante dorpjes.

Ook de vier regiowebsites (www.dekust.be, www.toerismewesthoek.be, www.toerisme-leiestreek.be en www.brugseommeland.be) werden in een nieuw jasje gestoken. Dit om toeristen die op zoek zijn naar inspiratie voor een meerdaagse vakantie nog meer en beter te kunnen informeren over de unieke verhaallijnen en troeven van de regio.

“Hedendaagse vakantiegangers zoeken vooral inspiratie en informatie via de online kanalen. Een eigentijds consumentenmerk en nieuwe websites bieden nieuwe en verbeterde mogelijkheden om te communiceren over de West-Vlaamse toeristische troeven”, aldus Sabien Lahaye-Battheu, gedeputeerde en voorzitter Westtoer.

Like & deel onze nieuwsberichten

Geniet elke dag van onze gratis krant en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes. We waarderen het als je onze berichten op sociale media leuk vindt en deelt, dit helpt ons om onze inhoud nog verder te verspreiden. Dank je wel voor je steun en we hopen je regelmatig terug te zien!

logo kneistikrant

Ook dit moet je even lezen