7.8 C
Knokke-Heist

Schepen Wittesaele gaf ons meer duiding rond vernieuwde merk: Knokke-Heist

9 REACTIES

  1. zwart is meestal commercieel een slechte keuze,dat leert je in eerste jaar marketing…een strandstad met zwarte logo is een rare keuze van marketing mensen die geen creativiteit hadden en de kleur hebben genomen die toevallig nu in de bouwwereld in is . De uitleg van de schepen is ver gezocht en slaat op niets ..als ze daar vier jaar op gewerkt hebben dat toont de kwaliteit van hun creativiteit heel arm is!!het geeft een beeld of knokke-heist in rouw is ….echt bedroevend!! voor mij mogen ze terug vijf jaar werken voor iets slimmer en beter!!

    • mijn eerste indruk was ook van : welk prominent persoon is nu overleden.
      Ik denk dat ik nog oude bidprentjes heb met zo’n teken op. Als je daar zolang moet over nadenken om zo’n onnozel logo te bedenken…..arm België.

  2. Knokke-Heist is inderdaad nog altijd in rouw voor het overlijden van Burgemeester Lippens , misschien vandaar de keuze van het zwart !
    Wat ook opvallend is dat men Knokke-Heist beschouwd als een ” merk” , ik dacht dat het een gemeenschap van mensen was met zijn volgens gemeentedeel een eigen eigenheid en karakter !

  3. Veel poeha voor iets dat niet echt bijzonder is te heten. Een eerder donker, stekelig voorwerp. Indien men uitleggen moet waarvoor een logo staat klopt er al iets niet. En echt origineel is dat ding ook al niet. Benieuwd vooral naar wat dat kost. De opmerking dat Knokke – Heist terug te brengen is tot een merknaam is inderdaad bizar te heten.

  4. Drie fundamentele problemen hier. 1. Branding is essentiëel een kwestie van op een consistente manier de waarde van een brand op een creatieve wijze te ‘campaignen’. Dat werd op een redelijk goede manier gedaan in het verleden. Dit nieuwe symbool (logo is trouwens niet de visual maar de typologie van de naam van de brand) breekt volledig met de manier waarop het merk KH gecommuniceerd werd in het verleden. Enkel wenselijk als er een dringende en duidelijke reden voor is, zoals een her-branding na een smet op het imago van een merk, waar je zo snel mogelijk van af wil. Zeker niet het geval hier. Een brand kan en mag wel evolueren in functie van de competitieve context en/of een drastische verandering in het aanbod, mits een minimale continuïteit. 2. Het nieuwe ‘imago’ van KH met de 5 wijken zie ik niet onmiddellijk in een duidelijke waarde te gieten. Wat is de relevantie? Wat betekent dat als ‘promise’ voor inwoners en bezoekers? 3. ‘Brand-recognition’ moet nu weer volledig opgebouwd worden. Het zal (veel) tijd en geld kosten om KH met deze her-branding stevig op de kaart te zetten. Misschien zijn er toch prangende redenen vor deze her-branding, maar dan had ik dat graag gehoord in het interview.

  5. Ik sta op de lijst van de abonnees die elke dat nieuws over Knokke-Heist ontvangen en stelde vast dat de nieuwe “branding” op deze mail te vinden was.

    Dit lijkt mij een “citybranding” die niet echt geslaagd kan worden geheten Ik kan er moeilijk een uithangbord voor de gemeente in zien, laat staan dat dat “ding” het gedrag van inwoners, consumenten, toeristen, werkgevers zal aansturen. Ik kan er ook uit niet uit afleiden hoe de gemeente zich positioneert. Of men daarmee de concurrentie met andere steden en gemeenten aan zal kunnen gaan is mij niet duidelijk.

    Verleiden, communiceren, zich onderscheiden doet het niet echt. Want daar draait het allemaal om. Waar plaatst de gemeente zich? Wat is de “identiteit” van de gemeente? Wat is het “merk” van de gemeente?

    Herken ik iets van de bijzondere urbanisatie te Knokke-Heist? Zie ik er iets in van de troeven van de gemeente? Is er een link naar de zee, het strand, het toerisme,… Weet deze branding mij te verleiden?

    Is er iets “nieuws” in te ontdekken? Zal dat ding de gemeente helpen om “aantrekkingskracht” te hebben?
    Ik herken er in elk geval de “identiteit” en de “sociale, economische, politieke” motoren van de gemeente niet in. Ik zie niet in hoe dat ding mensen over de “streep” trekken zal.

    Inderdaad een eerder donker, obscuur, nietszeggend iets dat mij trouwens sterk aan een tekening (logo of hoe u dat heten wil) te vinden op het etiket van een merk computertassen deed denken. En dat er vijf wijken zijn wisten we al wel.

    Een gemiste kans.

    Over de kost hebben we het dan nog niet.

  6. Er waren al sterke vermoedens, maar bij deze is het bevestigd: Wittesaele is de pedalen kwijt!
    Ik hoor in het interview Wittesaele op een bepaald moment de vergelijking maken met San Francisco, Londen en Parijs. Even ernstig nu, meent die gast dit nu? In Londen en Parijs wonen in elk ongeveer evenveel mensen als in heel België, met alle respect Knokke-Heist is daartegen maar een dorp hoor! Het nieuwe logo is volgens mij niet meer dan een kleurloze lege doos, ik zie geen enkele verwijzing naar de verschillende deelgemeenten en al helemaal niet naar de zee, toch de belangrijkste troef, dacht ik!
    Wittesaele (afkomstig van Heist) heeft waarschijnlijk iets te lang in het Zoute rondgehangen en daarom zou ik Wittesaele het volgende aanraden: “Voetjes op de grond”.

  7. Mij doet dit logo in de eerste en meest aanwezige plaats denken aan de ontmijningsdienst DOVO. Een logo dat doet herinneren aan de lugubere geschiedenis van de wereldoorlogen. Een logo dat wijst op desastreuze ontploffingen van land – en zeemijnen, waarbij de zwarte kleur doet denken aan de dood. Een verdrietig, wansmakelijk, intimiderend, wraakroepend, onaantrekkelijk en tot discussie oproepend ‘merk’ ( zoals de schepen het zelf noemt ). De schepen vergelijkt onze kustGEMEENTE met wereldsteden als het op uitstraling aankomt… Moet ik hier een pretentieus gedrag uit afleiden?
    Zou wel eens willen weten wat de vier jaar studie tot ontwikkeling van dit wicht van een loge gekost heeft?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Ook dit moet je even lezen